Weg met de zorgen

Voor elke makelaar is een overzichtelijke website, professionele communicatie en strak design essentieel. Bij Social Estate halen we de zorgen van deze zaken weg bij u als makelaar en regelen we de communicatie en design van A tot Z. Eén sterk verhaal.

Lnkd.   In.   Contact.

Social Estate is onderdeel van Tremento.

Social Estate – Communicatie & Design voor Makelaars

4 redenen waarom grafisch ontwerp belangrijk is voor makelaars

U kunt het proberen te ontkennen maar… we leven in een snelle, visueel georiënteerde wereld. En in dit wereldje is een goede eerste indruk maken belangrijker dan ooit. Het grafisch ontwerp van uw vastgoedbedrijf of makelaardij is equivalent geworden aan een krachtige introductie en een geruststellende handdruk. Het vertelt potentiële verkopers en kopers wie je bent en waar je voor staat, in één oogopslag.

Onroerend goed is een competitieve markt, dus opvallen in de menigte is een must. Makelaars hebben een modern, memorabel logo en professioneel ontworpen bedrijfsmateriaal nodig om zich staande te houden en te onderscheiden van de rest. 

Wilt u dat uw makelaardij of vastgoedbeheer serieus wordt genomen? Lees dan verder en ontdek waarom grafisch ontwerp een cruciale factor is voor uw succes.

1. Uw merk opbouwen

Hoe bouwt u nu een merk? Het proces van het merkherkenning en reputatie van uw merk opbouwen noemen we ‘branding’. Dit doet u met name door middel van afbeeldingen/video’s (visuals) en taal (copy). 

De kwaliteit van grafisch ontwerp is essentieel voor branding. Een geweldig logo, passende bedrijfsafbeeldingen en een pakkende slogan geven een bedrijf een professionele look en feel.

Deze look en feel vertaalt zich, in het hoofd van uw potentiële klant, naar service, betrouwbaarheid en kwaliteit. Ze zullen uw bedrijf sneller onthouden en zijn eerder geneigd om bij u te blijven als de tijd aanbreekt om op huizenjacht te gaan. 

Bekijk dit project hier

2. Eerste indrukken zijn belangrijk

Een slordig of goedkoop logo suggereert dat het bedrijf dat ook is. Een potentiële klant zal er al snel van uitgaan dat wanneer er niet de tijd wordt besteed om presentabel en professioneel over te komen, er ook niet de tijd wordt besteed die nodig is om kwaliteit service te leveren.

Het grafisch ontwerp van uw makelaardij of vastgoedbeheer moet dus een pakkende boodschap overbrengen aan uw publiek. U wilt een bedrijfsimago dat zegt dat u gedreven, professioneel en betrouwbaar bent.

3. Geloofwaardigheid bij klanten

Investeren in origineel en professioneel grafisch ontwerp is een slimme zet voor elk onroerend goed bedrijf.  Indien goed ontworpen kan grafisch ontwerp bijdragen aan een positieve associatie bij potentiële klanten rondom uw bedrijf. 

Een sterk logo is iets waar mensen onbewust op letten. De vaker ze het tegenkomen, de meer het blijft hangen. Wanneer zij vervolgens uw logo tegenkomen wanneer zij opzoek gaan naar een makelaar of vastgoedbeheerder, zullen ze waarschijnlijk sneller geneigd zijn om met u in contact te komen. U heeft immers al een plekje in hun gedachtegoed gewonnen. 

Dat eerste beetje vertrouwen en loyaliteit kunt u dus, door middel van grafisch ontwerp, al winnen nog voordat u ooit in gesprek bent geweest met de persoon in kwestie. 

4. Raak niet begraven onder grote namen

Er zijn veel bekende makelaars en vastgoedbedrijven. Als de stijl van uw merk niet opvalt, raakt u zo onder deze grote jongens bedolven.

Besteed tijd aan het ontwikkelen van visuals (foto’s en video’s). Kleur, vorm, woorden: alles draagt bij aan dat totaalplaatje. Nogmaals: een sterke uitstraling (branding) vergroot de kans op een positieve eerste indruk. En dat is precies wat het doel van uw online communicatie zou moeten zijn.

Tot slot

Grafisch ontwerp is een vak apart. Ik raad u aan om hier niet zelf zomaar mee aan de slag te gaan, maar echt met een ontwerper te werken. Een grafisch ontwerper kan uw wensen als makelaar of vastgoedbeheerder omzetten in een aantrekkelijke overall branding. Ga niet aan de slag met standaard templates of plaatjes van het internet, dat is zonde.

Enige ervaring rondom wat een logo sterk en herkenbaar maakt is tevens ook vereist, evenals kennis rondom kleur- en typografiegebruik. Elk onderdeel draagt namelijk zijn steentje bij aan uw imago. En dat imago, dat moet echt naadloos aansluiten op wie u bent en wilt zijn.

Op zoek naar een grafisch ontwerper?

Kijk dan eens wat ik voor u kan betekenen. U kunt een kijkje nemen op mijn pagina over grafisch ontwerp of direct contact opnemen via het contactformulier.